asociatia de blocatari

Unde pot sa reclam?

03.07.05

(published in turnati aici, 26774 de rotatii de apometru)

Am si eu o rugaminte la dumneavoastra si anume daca puteti sa imi spuneti si mie unde pot si eu sa reclam un administrator de bloc deoarece stau la ultimul etaj si de 2 ani ne tot duce cu vorba ca o sa repare acoperisul iar la noi curge in ultimul hal.

Va multumesc anticipat,
Alex



ce mai zice cititoru (49 comentarii):

  1. la 10 Jul 2005, 19:20 cristian a zis cum ca:
    Domnului ALEX.
    Ptr. a rezolva acoperisul, analizati urmatorii ,,pasi":
    -cerere scrisa (cu nr. de inregistrare) catre Presedintele Asocoatiei;
    -reclamatie scrisa la ,,Uniunea Asociatiilor de Propr."(daca exista in orasul dvs.)
    -reclamatie scrisa catre primaria orasului -sectorul asociatii de proprietari.
    -chemarea in judecata a Asociatiei dvs.sau angajarea unui avocat, ptr. neindeplinirea atributiunilor de catre presedintele asoc. atributiuni prevazute in STATUTUL Asos.de Propr.,statut aprobat de ADUNAREA GENERALA A PROPRIETARILOR.(In instanta, presedintele trebuie sa arate :
    -procesul verbal al Ad.Gen. in care a consemnat aprobarea , precum si
    -statutul PROPRIU al Asoc. dvs. de propr.)

    *Inainte de a pune piciorul in prag , documentati-va cu prevederile Statutului,atributiuni si obligatii ale membrilor asociatiei cat si ale comitetului asociatiei.

    Succes,
    Cristian
  2. la 21 Aug 2005, 07:51 mihai a zis cum ca:
    locuiesc la etajul 1 al unui bloc din cartierul berceni si nu beneficiez de liftul comun al blocului De 8 luni am un copil mic si doresc ca liftul sa opreasca si la acest etaj deoarece sotia mea se chinuie sa urce cu carutul pe scari, fiind dispus sa platesc partea ce mi se cuvine din cheltuielile cu ascensorul Numai ca asociatia de proprietari a HOTARAT ca eu ar trebui sa platesc pt 20 de persoane atatea persoane avand etajul unu si parterul va rog sa ma sfatuiti cum sa procedez in acest caz si daca hotararea comitetului este corecta Va multumesc
  3. la 21 Aug 2005, 14:34 Cristian a zis cum ca:
    Domnului MIHAI,

    Problema LIFTULUI
    cred ca o poate rezolva Presedintele si Comitetul Asoc.dvs.
    A) Legea spune prin H.G. 400/2003 la:
    <<<....Art. 39. (3) Consumul de energie electrica aferent functionarii ascensorului/ascensoarelor, care se masoara prin contoare montate separat de cele ale proprietatilor individuale,
    SE REPARTIZEAZA proportional cu numarul persoanelor care locuiesc in mod curent in cladire.
    ....Art. 46.Cheltuielile pentru lucrari de intretinere, servicii, de reparatii si, dupa caz, de consolidare la partile de constructii si instalatii aflate in proprietatea comuna indiviza - astfel cum este descrisa in cartea tehnica a constructiei si in acordul de asociere ca: subsolul; conductele de distributie si coloanele instalatiilor de apa, canalizare, termoficare, energie electrica; casa scarii; podul; spalatoria;uscatoria; terasa; ascensorul; centrala termica proprie; crematoriul; tubulatura de evacuare a gunoiului menajer;structura de rezistenta; fatade; acoperis si altele asemenea SE REPARTIZEAZA proportional cu cota-parte de proprietate indiviza a fiecarui proprietar, astfel cum este inscrisa in acordul de asociere sau care a fost recalculata conform prevederilor art. 45 alin. (3).>>>
    Concluzie :
    1. Exista 2 tipuri de cheltuieli cu ascensorul:
    a)- Cheltuieli cu energia electrica necesara functionarii ascensorului - care se repartizeaza proportional cu nr. de persoane care locuiesc in mod curent in imobil.
    Prin hotarare a adunarii generale POT FI scutiti de plata acestor cheltuieli, PE BAZA de cerere scrisa, proprietarii care locuiesc in apartamente situate la subsol, demisol, parter, mezanin, etajul 1 in cladirile fara mezanin.
    b)- Cheltuieli cu intretinerea si reparatiile ascensorului se suporta de TOTI proprietarii proportional cu cota parte indiviza asa cum este inscrisa in acordul de asociere.
    2. Depuneti o plangere la Presedintele asoc. ca doriti sa beneficiati de serviciul ascensorului, ptr. ca nu ati cerut SCUTIREA de la plata. (Ad.Gen. pe baza cererilor de scutire a locatarilor de la P. si Et.1, hotareste ce hotareste.)
    Succes,
    Cristian
  4. la 01 Oct 2005, 18:01 Marius a zis cum ca:
    si eu locuiesc la etajul 10 si am o problema similara cu asociatia: de 7 ani se tot plimba problema terasei ce curge in capul celor de la ultimul etaj si nu se fac reparatiile. Mai mult, anul asta s-au adunat banii, s-au bagat la banca (unde produc dobanda !!!) si la sfarsitul verii s-au facut mici reparatii - asta dupa o vara in care nu s-a miscat nimic - cica ploua...ca de, de prelata nu au auzit administratorii astia (eu sint ing. constructor si nu vorbesc din auzite). Eu m-am mutat de curand aici si am aflat ca o vecina a dat in judecata administratia si a castigat procesul , dar ... tot nimic.
    De curand am facut circ cu administratorul - afara de scandal nu mai stiu ce pot face. Oricum sint hotarat sa trimit toate controalele peste ei - de la fisc, de la primarie etc.
    Daca stiti ce se mai poate face, va rog sa-mi trimiteti si mie idei.
  5. la 02 Oct 2005, 11:17 Cristian a zis cum ca:
    Domnului Marius,
    -In legatura cu reparatiile terasei (acoperisului) de la et.10, va propun sa alegeti o cale de mijloc, in sensul de a executa lucrarea pe banii dvs. (cu acordul scris al asociatiei), apoi decontati cheltuielile cu administratorul asociatiei.
    -In caz ca nu vor, ramane sa chemati in instanta reprezentantii asociatiei de locatari (proprietari).
    Succes,
    Cristian
  6. la 06 Oct 2005, 07:29 laura a zis cum ca:
    Cum pot determina asociatia sa repare terasa blocului in care locuiesc? Stau la ultimul etaj, a patruns apa, iar administratia amana de 2 luni luarea unei decizii.
  7. la 26 Oct 2005, 13:05 emilia a zis cum ca:
    stau in apartamentul unui prieten fara pretentia de ai plati chiria. Din luna mai un alt prieten care statea in apartament a fecut cerere de scoatere de la intretinere. Pe o luna la plata am fost trecuti 2 pers. asa cum si este. Dar apoi inca doua luni au revenit pe lista de plata la intretinere 3 persoane , noi fiind doar 2. Am fost la presedintele administratiei si ne-a spus ca o sa se rezolve si ca nu trebuie sa facem cerere. Acum pe ultima lista de plata iar 3 persoane.Am crezut ca am vorbit cu peretii. Presedintele ca au fost vecini care ar fi declarat ca suntem 3 pers., dar nu a venit nimeni la noi acasa sa vada cate persoane sunt. Deci s-a luat o decizie unilaterala fara a se comfirma sau a ne confrunta si pe noi, cei care stam in acest apartament. Avem un cuplu care stau cu viza de flotant in alta parte a Buc. si vine de 2 ori pe luna la noi si dorm si noi la ei.
    As dori sa stiu ce lege permite sa fie trecut la intretinere dupa o noapte?
    Cate zile trebuie sa stea o persoana intr-un apartament, fiind in vizita, ca sa fie trecut la plata intretinere cu norma intreaga , ca un adevarat locuitor in blocul respectiv?
    Daca se pot lua decizii in consiliul administratiei, fara ca cel care locuieste sa stie sau sa fie anuntat?
  8. la 26 Oct 2005, 17:14 Cristian a zis cum ca:
    Doamnei LAURA,

    In legatura cu reparatia TERASEI blocului dvs.
    va supun atentiei urmatoarele :
    -comitetul si administratorul au obligatia legala de a lua toate masurile ptr. buna intretinerea o blocului, inclusiv a terasei acestuia;
    -terasa este proprietate indiviza a tuturor locatarilor (proprietarilor), deci TOTI trebuie sa contribuie la repararea ei;
    -faceti o somatie prin executor judecatoresc;
    -daca asociatia nu se implica, puteti da in judecata comitetul si administratorul care vor plati din buzunarul propriu daunele provocate apartamentului dvs.
    * Atentie !
    -Angajarea unor lucrari nu se poate face decat cu contract (chiar si cu persoana fizica).
    -Valoarea reparatiei la terasa se repartizeaza tuturor proprietarilor conform cotei indivize (cota este consemnata in TITLUL DE PROPRIETATE).
    Succes,
    Cristian

  9. la 25 Nov 2005, 09:46 mihai a zis cum ca:
    Buna ziua,
    Locuiesc la ultimul etaj (cred ca-i putem spune mansarda) al/a unui imobil din bucuresti. pe langa faptul ca la ultimele ploi s-a infiltrat apa in casa (destul de putin, cam 1m patrat, dar totusi...) acum la intretinere mi s-a parut ciudat cum s-a ajuns la rezultatele afisate. adica noi, 3 pers, suprafata 66 mp + ultimul etaj, platim mai mult decat cineva care locuieste la etajul 2, sunt tot 3 pers si au suprafata de 75 mp. ce-i drept avem restanta o luna la plata intretinerii (aproximativ 1 milion lei vechi = 100 RON) , dar nu cred ca se pune problema de penalizari, din moment ce intretinerea pe aceasta luna s-a afisat de 3 zile. imi puteti da un sfat cum ar trebui sa procedez in continuare sa aflu cum dna presedinta a calculat intretinerea si daca intr-adevar are drepturile cu care se lauda (adica actionare in justitie pentru recuperarea datoriilor fara o somatie in prealabil)?
  10. la 25 Nov 2005, 16:52 cristian a zis cum ca:
    Domnului MIHAI,

    1. Adresati-va Presedintelui de asociatie (in scris ..sau verbal) pentru justificarea sumelor inscrise in lista cu cheltuielile de intretinere.
    -Administratorul este subordonat Presedintelui, ultimul avand obligatii statutare in a raspunde tuturor solicitarilor membrilor asociatiei, inclusiv solicitari de ordin financiar, cum este cazul dvs.
    2. Primul pas ptr. actionarea in judecata este trimiterea unei somatii cu confirmare de primire,
    somatie semnata de Presedinte si Administrator.

    Cu bine,
    Cristian
  11. la 14 Dec 2005, 16:12 Lupascu Catalin a zis cum ca:
    Unde pot sa reclam administratorul blocului pt ca ia banii de la toate scarile ca sa plateasca integral factura la scara la sta dansul , si abia apoi la celelalte daca mai raman bani (drept pt care la scara mea ne-au debransat de la apa calda).
  12. la 14 Dec 2005, 16:33 cristian a zis cum ca:
    Domnului LUPASCU CATALIN,

    -Nemultumirea dvs. o puteti aduce la cunostinta in scris sau verbal, mai intai PRESEDINTELUI de asociatie ce ar putea sa va raspunda in cunostinta de cauza.
    -Apoi sesizati Primaria si Politia cu asistenta unui avocat pentru a nu fi acuzat dvs. dupa aceea, daca nu se poate dovedi nimic.

    Cu bine,
    Cristian
  13. la 15 Dec 2005, 17:11 Iulian Nicolau a zis cum ca:
    Am cumparat apartamentul de curand iar deasupra(sunt la ultimul nivel in bloc tip vapor) exista turnata o terasa mica - facuta de vecinul de pe scara vecina - care o foloseste pe post de extensie de balcon. Au am facut pe proprie cheltuiala hidroizolatia pe portiunea libera - peste terasa cu pricina nu e posibil... Acum am infiltratii in zona cu pricina. Ce pot sa fac?
  14. la 15 Dec 2005, 17:51 cristian a zis cum ca:
    Domnului NICOLAU IULIAN,

    -Vecinul dvs. a modificat constructia terasei.
    -Daca nu are proiect si aprobarile necesare, puteti sa-l chemati in instanta ptr. daunele produse.

    Cu bine,
    Cristian
  15. la 15 Dec 2005, 18:03 cristian a zis cum ca:
    7. Doamnei EMILIA,

    -Conform normelor, o persoana trebuie sa plateasca daca locuieste mai mult de 15 zile consecutiv.
    -Dar .... Comitetul are latitudinea de a mari cotele dvs. de intretinere daca vizitele sunt multe si dese; ceva de tipul, sta 3 zile lipseste una, s.a.m.d.

    Cu bine,
    Cristian
  16. la 19 Dec 2005, 12:03 Cristina a zis cum ca:
    De la ce varsta un bebelus se trece la intretinere? Imediat dupa nastere sau la un an?
  17. la 19 Dec 2005, 19:24 cristian a zis cum ca:
    Doamnei CRISTINA,

    -Termenul legal de declarare la intretinere a noului născut este ca la orice locatar NOU, două săptămani.
    -Să vă trăiască bebeluşul !

    Cu bine,
    Cristian
  18. la 20 Dec 2005, 11:11 Viorel Stancut a zis cum ca:
    Ma poate ajuta cineva cu un raspuns???
    Un prieten plecat definitiv in Canada, mi-a dat cheile de la apartamentul sau din Craiova si m-a rugat sa-l am in grija.
    Locuiesc o parte din timp in acel apartament si prin urmare am solicitat sa contribui la intretinere cu cota parte.
    Blocul respectiv, nu este inscris in nici o asociatie de proprietari, calculul intretinerii il face un locatar, care profitand de faptul ca nu sunt proprietar imi stabileste niste sume de peste doua ori mai mari decat apartamentul care are cel mai mult de plata si de trei ori mai mare decat la apartamentele din celelalte blocuri.
    Drept chitanta imi da o fituica nestampilata, pe care scrie suma platita, cu o semnatura, probabil a lui.
    In calitate de platitor al intretinerii, l-am rugat sa-mi arate si mie chitantele cu sumele achitate intr-o luna dar refuza.
    Ce pot face ???
  19. la 20 Dec 2005, 19:53 cristian a zis cum ca:
    Domnului STANCUT VIOREL,

    -Situatia prezentată de dvs. trebuie cunoscută de Primaria si Politia orasului, cu asistenta unui avocat ca să nu fiti dvs. acuzat după aceea, dacă nu se poate dovedi nimic.

    Cu bine,
    Cristian

  20. la 22 Dec 2005, 16:01 petrisor a zis cum ca:
    Buna ziua,
    am si eu o intrebare daca se poate.
    Doamna Administrator de la asociatia noastra a selectat o firma pentru construirea acoperisului fara a face vreo licitatie si fara a lua semnaturi de la toti locatarii blocului ca suntem de acord cu acea firma si cu suma care se va lua pentru construierea acoperisului.Dupa ce s-a construit acoperisul locatarii blocului declara ca nu este bine construit si refuza sa plateasca pana nu se remediaza.Doamna Administrator nu ne mai accepta banii pentru plata intretinerii pana nu se achita acoperisul iar noua,locatarii ne cresc penalizarile.Am vorbit cu dansa si i-am spus sa ne accepte banii pentru intretinere iar pentru plata acoperisului sa ne cheme in instanta.
    Va intreb urmatoarele:
    Este legal ce face dansa?
    Exista vreo lege prin care sa nu ne accepte banii pentru intretinere pana nu achitam acoperisul?
    Cum putem rezolva aceasta problema?
    Va Multumesc
  21. la 22 Dec 2005, 19:22 cristian a zis cum ca:
    Domnului PETRISOR,

    *Unde nu-i cap, vai de picioare,…unde nu-i organizare, vai de banii dumneavoastră.
    -Dacă presupun că dvs. impreună cu cei nemultumiti, sunteti in minoritate, atunci vă supuneti majoritătii. Comitetul si administratorul asociatiei au obligatii statutare in ce priveste reparatiile părtilor comune, iar dvs. trebuie să contribuiti financiar conform hotărarii adunarii generale.

    *Pentru reparatii, asociatia trebuie să constituie un FOND DE REPARATII ptr. unu sau mai multe obiective de rezolvat .
    -Valoarea ce vă revine fiecarui proprietar, se discută si aprobă de adunarea generală, adunare, ce mai hotăreste, prioritătile, cota lunară si termenul de achitat de către fiecare proprietar.
    -Din acest moment, fondul de reparatii este obligatoriu. Acesta este un fond foarte important care contribuie la intretinerea si reparatia părtilor comune ale asociatiei.
    -Evidenta fondului de reparatii se tine intr-un registru special (conform prevederilor ORDIN nr. 2.329 din 28 decembrie 2001, cod 14-6-25) destinat acestuia si anual, Comitetul asociatiei, raportează Ad. Gen. cum a fost cheltuit acest fond.
    -Adunarea generală a proprietarilor, ptr. bunul mers al activitatii, poate stabili si hotăra plafonul maxim de cheltuieli al UNEI lucrări angajată de Comitet, fără consultarea adunării generale.

    *In final, vă recomand să nu vă consumati energia pe ,,războaie” in justitie, ci pe consultări si colaborări cu membrii Comitetului asociatiei de proprietari in găsirea celor mai bune solutii de rezolvare.

    Cu bine,
    Cristian
  22. la 22 Dec 2005, 20:38 petrisor a zis cum ca:
    Domnului Cristian,
    va multumesc mult pentru raspuns dar va mai deranjez cu o intrebare:
    Doamna Administrator are dreptul de a ne refuza banii pe intretinere pana nu achitam acoperisul?
    Este vreo lege care ii permite sa faca lucrul acesta?
    Pentru ca eu daca platesc acoperisul acum voi plati intretinerea peste o luna si mie m-i se percep penalizari pe care nu le plateste dansa.
    Va multumesc inca o data.
  23. la 24 Dec 2005, 18:53 cristian a zis cum ca:
    Domnului PETRISOR,

    * Da. H.G.400/2003 si legea locuintei.
    -Administratorul isi indeplineste obligatiile profesionale in concordantă cu obligatiile dvs. fată de ASOCIATIA DE PROPRIETARI (constituită cu statut, stampilă si cod fiscal si cu ajutorul votului, si semnaturii dvs)
    Ce obligatii?
    -obligatia achitarii intretinerii lunare;
    -obligatia achitarii Fondului de RULMENT ;
    -obligatia achitarii Fondului de REPARAII;

    * Neachitand una din obligatii, indirect ..solicitati ca administratorul să vă imprumute cu bani.
    -Pentru restantierii la fondul de reparatii se aplică sistemul propriu de penalizări al asociatiei, cu conditia de a fi aprobat de adunarea generală si consemnat in procesul verbal.
    -Ulterior, pentru neplata restantelor si a penalizarilor (la cele trei obligatii), dupa 3 luni, asociatia poate da in judecată rău platnicii.
    -Chiar dacă mă repet, fondul de REPARATII este un fond foarte important dar si obligatoriu de achitat, acesta contribuind la intretinerea si reparatia părtilor comune ale asociatiei la care sunteti si dvs. proprietar.

    *Stiu că părerea mea vă indispune dar unde-i lege nu-i tocmeală.
    -Vă doresc sărbători fericite si un AN NOU cu ...mult mai multe bucurii !
    Cristian
  24. la 31 Dec 2005, 10:16 marius chirica a zis cum ca:
    am si eu o intrebare:
    este posibil ca in fiecare luna la consumul de apa calda si rece sa se adauge pierderi de 10 %( stiu ca acest procent este maxim). la consumul raportat de mine se adauga indiferent de consumul raportat de catre contorul general 10% pierderi
  25. la 01 Jan 2006, 20:00 cristian a zis cum ca:
    Domnului CHIRICA Marius,

    - Nu spun o noutate, dar realitatea o confirmă si la dvs. aceea că , apometrele pentru apă rece si caldă nu fac parte din nici un contract scris intre asociatie si proprietar. Asadar există o intelegere tacită prin care asociatia calculează intretinerea, functie si de aceste aparate de măsură si control numite apometre.
    - Pentru a nu apare discutii, Asociatia de Proprietari trebuie să adopte un regulament intern, semnat de toti cei care au apometre, prin care se poate mentiona foarte clar că
    ,,in caz de fraudă, acelui proprietar nu i se mai ia in considerare apometrele NICIODATA cât va locui el in acel bloc.,,
    -Pare o intelegere dură, dar este pedeapsa ce o merită orice locatar care vrea să traiască pe seama celorlalti.
    -Trebuie urmărit ca apartamentele contorizate să declare un consum corect. Este indicat ca prin acest regulament intern, să fie stabilit si un interval la care administratorul să citească personal contorii (3-4 luni). Un consum normal la un apartament contorizat este de 3 mc apă rece si 2 mc apă caldă persoana/luna.
    -Apartamentele contorizate individual vor plăti functie de indexul contorilor individuali (cât au consumat efectiv). La acestă sumă se poate adăuga o altă sumă repartizată tuturor proprietarilor din asociatie functie de cota parte indiviză, care rezultă din consumul/pierderile pe spatiile comune.
    -Această sumă rezultă ca un procent din valoarea facturii sosite (maxim 10%) si este stabilit de asemenea de adunarea generală.
    -Din valoarea facturii, se scade valoarea consumului comun, valoarea consumului apartamentelor contorizate, si in final rezultă valoarea consumului apartamentelor necontorizate care se repartizează pe numărul de persoane care locuiesc in apartamentele necontorizate.

    * Pentru nemultumirea dvs. concret, mai intâi faceti o verificare, dacă nu aveti pierderi in bloc, apoi verificati veridicitatea citirilor, precum si faptul că toti locatarii să citească in aceeasi zi contorii din apt. cu data citirii contorului general.
    * Exista o mare diferentă intre suma contorilor si contorul general ?
    Atunci, mai verificati dacă ghena de gunoi este contorizată si dacă se spală covoare sau autoturisme personale.
    * Dacă nu se confirmă nici un motiv de ingrijorare,… atunci deficitul de apă, se repartizează conform HG 400 / 2003 si HCMB 41 2002 :
    1. când nu sunt contori pe apartament, consumul se imparte la nr. de persoane prezente.
    2. când sunt partial contori montati pe apt. mai intâi se scade valoarea in lei a consumurilor contorizate din totalul facturii furnizorului (mai putin ape pluviale si canal ptr. apa caldă - mai nou) si restul se imparte iarăsi la numărul de persoane prezente din apt. necontorizate.
    * In nici o lege nu se spune insă despre cazul:
    3. când toate apt. sunt contorizate nu mai ai cui să imparti diferentele (pozitive sau negative).

    -In cazul pct 3, se aplică intâi regula 2, apoi pentru eventuale diferente, regula 1 (ca nu mai ai cui imparti, ptr. ca toate apt. respectiv persoanele sunt contorizate). Astfel, nu se incalcă deloc nici o lege.

    Cu bine,
    Cristian
  26. la 06 Jan 2006, 13:12 Raluca a zis cum ca:
    Buna ziua. Mi-am cumparat si eu un apartament la ultimul etaj si am o mica problema, pe langa teava pluviala se infiltreaza apa iar tavanul si peretele din jurul tevi este ud. Am vorbit cu administratorul blocului, iar acesta a spus ca s-a reparat de multe ori terasa si ca nu este problema dansului daca mie-mi ploua-n casa, eventual sa repar doar portiunea aceea de terasa, plus de asta ca ceilalti locatari nu au bani pt reparatia terasei. Din cate stiu eu o terasa ca sa fie cat mai bine izolata trebuie facuta toata si nu peticita altfel apa se infiltreaza printre "lipiturile peticelor". Am inteles de la o vecina din bloc ca a inceput sa le "ploua in casa" si celorlati 2 vecini de palier. Intrebarea este cum pot sa-l determin pe o cale legala sa faca terasa blocului.
  27. la 06 Jan 2006, 20:36 cristian a zis cum ca:
    Doamnei Raluca,

    -Problema TERASEI blocului dvs. este reglementată de H.G. 400/2003 la anexa 1, pct.2.4;
    -Responsabilitătile Comitetului si administratorului Asociatiei de Proprietari sunt inscrise la art.19 si 22, iar plata reparatiilor o suportă TOTI proprietarii in functie de cota parte indiviză (inscrisă in Titlul de proprietate si in Cartea Tehnica a blocului)
    -Vă propun să faceti o sesizare scrisă privind deteriorarea locuintei, sesizare către Presedintele Asociatiei ce este obligat să vă răspundă in cinci zile.
    -Dacă Asociatia nu ia măsuri de rezolvare, puteti depune o reclamatie la primăria orasului (sectorului) dvs.

    Cu bine,
    Cristian
  28. la 08 Jan 2006, 11:47 Adrian a zis cum ca:
    Domnule Cristian,

    am si eu o problema (sau doua) la care sper sa ma puteti ajuta cu un sfat. Locuiesc cu chirie intr-o garsoniera situata central. Lucrez acasa si am foarte multi prieteni, astfel incat la mine vine lume destul de des.
    La sfarsitul lui Noiembrie am discutat cu administratorul care m-a instiintzat ca imi va trece 2 persoane la intretinere deoarece "tot timpul e lume la mine". Am fost surprins insa zilele trecute cand am observat pe avizier ca pentru luna Noiembrie in dreptul apartamentului meu scrie: 1 camera, 6 persoane. In medie pe saptamana nu au dormit mai mult de 2 nopti cate maxim 2 persoane la mine. Totul este trecut pe hartie deoarece avem portari pe scara.
    Ce pot face eu in situatia de fatza? Nu mi se pare corect iar cu administratorul degeaba vorbesc, pentru ca deciziile le ia presedintele blocului (mi se spune), care comunica foarte bine se pare cu unul dintre portari care face pe politzistul, nepermitzand uneori vizitatorilor mei accesul (ex. "e trecut deja de ora 10"). Mi se pare stupid ca eu sa platesc salariul portarului iar el sa se joace de-a politzistul isteric cu mine si vizitatorii mei... si totusi nu am ce face. Cu presedintele blocului nu pot vorbi pentru ca este total pornit impotriva mea...

    Multumesc anticipat pentru orice ajutor!
    Adrian
  29. la 08 Jan 2006, 18:44 cristian a zis cum ca:
    Domnului ADRIAN,

    Comitetul Executiv al asociatiei are latitudinea de a mări cotele dvs. de intretinere dacă vizitele sunt multe si dese; ceva de tipul, stă 3 zile lipseste una, s.a.m.d.
    Normele prevăd că o persoană să plăteasca, dacă locuieste mai mult de 15 zile consecutiv.
    Conform legii si vizitele profesionale, dacă aveti o meserie liberală, sunt "tarifabile" de asociatia de proprietari.
    Vă propun să depuneti o cerere de INTRODUCERE la plata cheltuielilor de intretinere, din care să rezulte că pe propria răspundere solicitati introducerea la plata cotelor de intretinere a unui nr.X de persoane ptr.luna Y deoarece au locuit mai mult de 16 zile in luna calendaristică mentionată (luna anterioară cererii).
    Dacă cererea dvs. este intarită si de sematura a doi vecini, Presedintele asociatiei, sunt sigur se va conforma, avand astfel o bază legală.

    Cu bine,
    Cristian
  30. la 15 Jan 2006, 14:26 ALU COSTEL a zis cum ca:
    BUNA ZIUA ,
    MA NUMESC COSTEL ALU DIN PIATRA NEAMT SI AM URMATOAREA PROBLEMA :
    LOCUIESC LA ETAJUL IV(ULTIMUL)SI AM INFILTRATII . ASI DORI SA STIU CUM POT SA OBTIN ACORDUL ASOCIATIEI PENTRU CONSTRUIREA UNUI ACOPERIS SI SA PARTICIPE MATERIAL TOTI LOCATARII SCARII BLOCULUI? EXISTA BAZA LEGALA PENTRU A MA ADRESA JUSTITIEI IN CAZUL IN CARE ACESTIA ISI DAU ACORDUL , DAR NU CONTRIBUIE MATERIAL?
  31. la 15 Jan 2006, 14:32 Alu Costel a zis cum ca:
    Buna ziua ,
    ma numesc Costel Alu din Piatra Neamt si am urmatoarea problema :
    locuiesc la etajul patru (ultimul)si am infiltratii . Asi dori sa stiu cum pot sa obtin acordul asociatiei pentru construirea unui acoperis si sa participe material toti locatarii scarii blocului? Exista baza legala pentru a ma adresa justitiei in cazul in care acestia isi dau acordul , dar nu contribuie material? Va multumesc!
  32. la 15 Jan 2006, 16:33 cristian a zis cum ca:
    Domnului ALU Costel

    In legătură cu reparatia TERASEI blocului dvs. vă supun atentiei următoarele :
    -comitetul si administratorul au obligatia legală de a lua toate măsurile ptr. buna intretinere a blocului, inclusiv a terasei acestuia;
    -terasa este proprietate indiviză a tuturor locatarilor-proprietari, iar dacă asociatia nu se implică, faceti o somatie prin executor judecătoresc la care stabiliti si termen limită de reparare.! Abia apoi proces.
    -comitetul si administratorul vor plăti din buzunarul propriu, daunele provocate apartamentului dvs.
    * Atentie !
    -Angajarea unor lucrări nu se poate face decât cu aprobarea Adunării Generale sau a Comitetului Executiv pe baza unui contract, (chiar si cu persoană fizică).
    -Valoarea reparatiei la terasă, se repartizează tuturor proprietarilor conform cotei indivize, (cota este consemnată in TITLUL DE PROPRIETATE).

    Cu bine,
    Cristian

  33. la 02 Feb 2006, 21:56 simona a zis cum ca:
    Buna ziua!
    Sunt simona din craiova si asi dori unele lamuriri cu privire la schimbarea administratorului si al presedintelui de administratie deoarece noi toti locatarii consideram (si putem demonstra) ca nu ne reprezinta asa cum ar trebui interesele. Nenumaratele reclamatii verbale nu au dat nici un rezultat noi fiind total ignorati de aceste 2 persoane . CARE ESTE CALEA LEGALA PRIN CARE NE PUTEM REZOLVA PROBLEMA?
    VA MULTUMESC!
  34. la 06 Feb 2006, 19:14 cristian a zis cum ca:
    Doamnei SIMONA,

    Pentru schimbarea conducerii intr-o asociatie de locatari-proprietari vă rog să aveti in vedere următoarele :
    1. Persoanele absente…in marea lor majoritate dezinteresate de propria lor proprietate, dacă nu sunt de acord cu ceea ce s-a hotărat POT CONTESTA in justitie respectiva hotărâre in termen de 60 de zile de la data adoptării SAU…
    2. Pot convoca o Adunare Generală Extraordinară la initiativa unui numar de membri care detin impreună cel putin 20% din cotele-parti indivize de proprietate din Proprietatea Comună.
    -In această Adunare Generală Extraordinară dacă există
    * dovada convocării cu cel putin 10 zile inainte prin afisarea la loc vizibil SAU prin tabel convocator si se
    * intrunesc conditiile legale (50%+1 dintre membri prezenti la prima convocare sau prin reconvocare) … atunci si numai atunci,
    - Se pot adopta orice măsuri in scopul Asociatiei de Proprietari.

    Cu bine,
    Cristian

  35. la 13 Feb 2006, 07:11 alecscris a zis cum ca:
    -am un copil in varsta de 1an si 7 luni, doresc sa stiu daca exista vreo lege(nr./an)prin care copii mici sunt scosi de la intretinere mai multe luni.
    -nu stiu exact daca este lege sau altceva, dar stiu ca se practica la mai multe blocuri in mai multe sectoare.
    -va multumesc
  36. la 13 Feb 2006, 17:05 cristian a zis cum ca:
    Domnului ALECSCRIS,

    -Legea locuintei nu face distinctie de vârstă intre oameni, in cazul intretinerii.
    -Termenul legal de declarare la intretinere a noului-născut este ca la orice alt LOCATAR NOU, două săptămâni de la sosirea la domiciliu.
    -Iar ,,altceva”… tine de Asociatia unde locuiti. Dacă aveti binevoitori ai blocului, acestia pot hotărâ de când plătiti intretinerea pentru copil.

    Cu bine,
    Cristian

  37. la 16 Feb 2006, 17:42 Cristian Dinca. a zis cum ca:
    Buna,as dori sa-mi raspundeti la o intrebare privind plata caldurii pentru un apartament situat la et.5 din 5 fiind mansardat in totalitate .Exista lege sa reglementeze calculul caldurii in astfel de situatie(daca exista reduceri)?Mentionez ca blocul dispune de o centrala proprie noua. Daca exista va rog a-mi trimite nr.legii si articolul.Va multumesc.
  38. la 16 Feb 2006, 20:56 cristian a zis cum ca:
    Domnului DINCA Cristian,

    * Privind plata căldurii pentru un apartament,
    -in HG 1386/2003 la art.21 se arată ca Alineatul (1) al articolului 53 va avea următorul cuprins:
    "Art. 53. - (1) Cheltuielile pentru INCALZIREA locuintelor / APARTAMENTELOR situate in condominii INDIFERENT de modul de inregistrare a consumului de energie termica si de sursa de agent termic, se repartizeaza proportional cu suprafata utila definita in cartea tehnica a cladirii si inscrisa in actul de proprietate, iar pentru incalzirea spatiilor aflate in folosinta comuna, si anume: casa scarii, culoare, spalatorii, uscatorii, holuri si altele asemenea, se repartizeaza proportional cu cota-parte de proprietate indiviza care ii revine fiecarui proprietar, astfel *** aceasta este inscrisa in actul de proprietate sau *** a fost recalculata conform prevederilor art. 45."
    * In legatură cu reducerile pe care le doriti,
    -numai o expertiză tehnică autorizată ar putea sustine, intr-o eventuală instantă, cauza
    dumneavoastra.

    Cu bine,
    Cristian
  39. la 23 Feb 2006, 19:25 Golbac Dumitru a zis cum ca:
    Buna ziua.Ma numesc Dumitru si am si eu o problema.Locuiesc impreuna cu familia si copilul de doi ani la etajul trei al unui bloc cu 4 etaje din Bucuresti.De mai bine de 5 ani tavanul de la baie este tot timpul inundat de vecina de sus si pur si simplu ne curge apa in cap.De-a lungul timpului am tot incercat sa ne intelegem cumva si nu am ajuns la nici o solutie. Spuneti-mi,va rog,unde as putea sa ma adresez pentru ajutor in rezolvarea acestei probleme.Multumesc.
  40. la 24 Feb 2006, 20:43 Cristian a zis cum ca:
    Domnului Golbac DUMITRU,

    -Dacă pe cale verbală nu există intelegere privind reparatia, vă propun mai intâi să solicitati in scris Presedintelui de Asociatie să medieze problema dvs. mentionând că in caz de nerezolvare,… veti chema in instantă vecinul, pentru daunele produse de neglijenta acestuia in folosirea si intretinerea instalatiei de alimentare cu apă, cu termen de rezolvare…x zile.
    -Presedintele este obligat să-i aducă la cunostintă vecinului, (sub semnatură) reclamatia dvs.
    -Dacă nu veti avea nici o reactie, atunci îl dati in judecată.

    Cu bine,
    Cristian
  41. la 13 Mar 2006, 02:28 Liviu a zis cum ca:
    Buna ziua,
    doresc niste lamuriri pe o problema asemanatoare celor prezentate de Emilia(26 Oct 2005, 13:05) si Adrian (08 Jan 2006) referitoare la http://www.condominium.ro/InfUtile/HG400.html.
    1)
    a)Ce reprezinta mai exact cele 15 zile? De exemplu am viza de flotant la o adresa dar imi vizitez si prietena la o alta adresa. Daca ma duc 15 zile pe luna si beau cate o cafea in fiecare zi cate o ora inseamna ca trebuie sa ma treaca la intretinere(ca asa am vizitat apartamentul 15 zile pe luna)? Daca dorm 15 nopti pe luna la ea dar dar vin seara la 9 si plec la 7 dimineata trebuie sa ma treca la intretinere? 15 zile ce inseamna mai exact, 15*24 de ore de stat in acel apartament. Nu gasesc nici o metoda de a masura numarul de zile petrecute intr-un apartament.
    b)din raspunsul dat de dl. Cristian la data de 15 Dec 2005 doamnei Emilia inteleg ca modificarea cotelor de intretinere raman la latitudinea Comitetului executiv. La adresa web mentionata anterior,H.G. 400/2003 art. 18 alin. (5), vad ca acest drept este al Adunarii generale.Comitetul si a.g. sunt doua lucruri diferite conform art. 19. Pana la urma cum se poate modifica cota de intretinere fara sprijinul proprietarului?
    2)Strans legat de problema prezentata de dl. Adrian, referitoare la paznic. Presedintele blocului mi-a interzis sa intru in blocul "pastorit" de el. Nu am domiciliul in acel bloc, vizitez un locatar. E legal sa dea astfel de interdictii(ma simt discriminat)? Daca pot fi puse interdictii la intrarea in bloc pe ce temei se bazeaza si ce fel de conditii pot fi puse?
    Sper ca am fost suficient de clar.
    Toate cele bune!
  42. la 13 Mar 2006, 13:38 Cristian a zis cum ca:
    Domnului LIVIU,

    In legătură cu introducerea si scutirea de la cheltuielile de intretinere a unei persoane, Asociatia de Proprietari are la baza :

    1. Hotărârea Guvernului 400/2 aprilie 2003 care arată la art.22 (3)p:
    Administratorul asigură managementul de proprietate al condominiului prin:
    - ,,Introducerea la plată a consumurilor si a persoanelor care locuiesc temporar sau prestează activităţi gospodăresti, care depăsesc limita minimă de sedere în condominiu prevăzută de hotărârea adunării generale a asociaţiei de proprietari, conform procesului-verbal consemnat în registrul asociaţiei de proprietari.
    - Constituie obligaţie din partea proprietarilor să anunţe, tot prin cerere, numărul persoanelor care locuiesc temporar, venite în vizită, sau care prestează activităţi gospodăresti conform prevederilor art. 18 alin. (5) lit. c).
    - Persoanele care locuiesc temporar sau prestează activităţi gospodăresti pot fi constatate si vizual sau la sesizarea altor persoane; „

    2. Iar Comitetul Executiv …53/1,, format dintr-un număr de membri stabiliţi de adunarea generală dintre membrii asociaţiei de proprietari, asigură aducerea la îndeplinire a hotărârilor adunării generale şi acţionează operativ în legătură cu : ……c) problemele ridicate de membrii asociaţiei de proprietari, luând măsuri pentru rezolvarea lor;’’

    3. Modificarea cotelor… nu are nevoie de acceptul dvs.

    4. Dacă o persoană vine doar in week-end nu este cazul sa plătească, dar pentru mai multe zile …ptr. a NU da ,,apa la moara’’ vecinilor, o practică acceptată in general, este aducerea unei adeverinte de la administratia blocului unde este domiciliată persoana (ce face vizite multe si dese), din care să reiasă că plăteste acolo intretinerea, si că este luată in evidentă pentru calculul intretinerii.
    - Dacă există mai multă intelegere din partea Asociatiei dvs. vă propun să depuneti o cerere la presedinte, in care solicitati introducerea unei persoane la intretinere… o lună ,,DA” o lună ,,NU” ... astfel ca toată lumea să fie multumită !

    Cu bine,
    Cristian
  43. la 13 Mar 2006, 14:20 Liviu a zis cum ca:
    Domnului Cristian,

    A)
    Referitor la:
    " Hotărârea Guvernului 400/2 aprilie 2003 care arată la art.22 (3)p:
    Administratorul asigură managementul de proprietate al condominiului prin:"

    Art. 22 (1) spune:
    "Activitatea de management de proprietate si management financiar se asigura fie de persoane fizice angajate prin contracte individuale de munca sau prin conventii civile de prestari de servicii, fie de persoane juridice, prin contracte de administrare, in functie de hotararea adunarii generale a proprietarilor."

    Deci administratorul nu face ce doreste ci ce hotaraste adunarea generala a proprietarilor. Poate introduce la plata persoane fara hotararea adunarii generale?

    B)
    Refritor la:
    "Introducerea la plată a consumurilor si a persoanelor care locuiesc temporar sau prestează activităţi gospodăresti, care depăsesc limita minimă de sedere în condominiu prevăzută de hotărârea adunării generale a asociaţiei de proprietari, conform procesului-verbal consemnat în registrul asociaţiei de proprietari."

    H.G. 1386/27-11-2003 (http://www.juridicaonline.ro/hg1386.htm) modifica acest paragraf cu
    "c) bugetul de venituri si cheltuieli; stabilirea cotelor de participare pe persoana la cheltuielile aferente persoanelor cu domiciliul stabil in cladire si pentru persoanele care locuiesc temporar minimum 15 zile pe luna; stabilirea perioadei pentru care proprietarii, respectiv chiriasii, pot solicita in scris scutirea de la plata cheltuielilor pe persoana si care trebuie sa fie de cel putin 15 zile pe luna; participarea proprietarilor la cheltuielile de administrare si de intretinere a cladirii; modul de folosire a fondurilor proprii;
    activitatile pentru care se pot incheia contracte de prestare de servicii;"

    Vizitele si activitatile gospodaresti sunt scoase din noua lege. Deci acestea(cat timp nu se exagereaza) nu influenteaza numarul de persoane care locuiesc temporar. Corect?
    Multumesc pt. rabdare.
  44. la 14 Mar 2006, 19:51 Cristian a zis cum ca:
    Domnului LIVIU,

    A.,,Administratorul …Poate introduce la plată persoane fără hotarârea adunarii generale ?”

    R: a) Da, pentru că Administratorul se subordonează Presedintelui asociatiei de proprietari ce este direct răspunzator de aprobările cererilor de introducere sau scutire de la cheltuielile de intretinere a locatarilor (proprietarilor), cereri ce sunt prezentate si in sedintele lunare ale Comitetului Executiv si supuse votului REPREZENTANTILOR …Adunarii Generale.
    b) Adunarea Generală HOTARESTE varianta…. de management ( contract individual de munca, contract de administrare sau conventie civila de prestari servicii ) .

    B. ,,Vizitele” multe si dese…. !

    R: a) Numărul de persoane (fluctuatia acestuia) este determinat de Cererile de introducere sau scutire de la cheltuielile de intretinere si de….prevederile art.22 p) al.3
    ,,Persoanele care locuiesc temporar sau prestează activitati gospodaresti pot fi constatate si vizual sau la sesizarea altor persoane;” … si art.22 r)
    ,,Administratorul… propune presedintelui comitetului executiv, motivat din oficiu sau la sesizarea altor persoane, anularea cererii de scutire a cheltuielilor privind consumurile atunci când se constată că solicitantul nu a anuntat in timp util modificarea datelor inscrise in respectiva cerere;”

    Cu bine,
    Cristian




  45. la 26 Mar 2006, 16:02 adriana a zis cum ca:
    Buna ziua, ma numesc Adriana si as dori sa ma indrumati sa rezolv o problema pentru mama mea care locuieste la et 3 intr-un bloc de 4 etaje. Acum 1 an Asociatia de proprietari a angajat pentru repatratia acoperisului o firma care dupa ce a luat avansul,a decopertat acoperisul pe un tronson (ulterior am aflat ca nu trebuie decopertat) si nu a mai lucrat. Asociatia nu a facut decat sa se declare neputincioasa.Personal am luat legatura cu o alta firma care a continuat lucrarile, dar datorita banilor putini si faptului ca se decopertase ne-a spus ca problemele vor reaparea pe partea noastra. Anul acesta ne lovim de aceasi situatie, cand ploua apa ajunge pana la etajul 2, dar nimeni nu face nimic. Va rog sa ma sfatuiti ce as putea face pentru a rezolva acesta situatie. mentionez ca din 20 de apartamente doar 2 apartamente respectiv et 2 si 3 vor sa contribuie financiar pentru reparare.
  46. la 26 Mar 2006, 17:34 Cristian a zis cum ca:
    Doamnei ADRIANA,

    - In legătură cu reparatia terasei, conducerea asociatiei poate chema in instantă firma respectivă ptr. nerespectarea contractului incheiat anterior, iar dacă Asociatia nu are nici o reactie, atunci daunele provocate de neintretinerea terasei vor fi suportate de aceasta, in urma unei hotărâri judecătoresti.
    - Acest aspect al neputintei financiare de care amintiti este si rodul nepăsării de ani de zile a tuturor membrilor asociatiei dvs. in constituirea unui FOND DE REPARATII ptr. intretinerea si repararea imobilului …cu terasă, imobil a cărui proprietar sunt TOTI locatarii.

    Cu bine,
    Cristian

  47. la 09 Apr 2006, 00:48 Pepi a zis cum ca:
    Ma intereseaza urmatoarele :
    1. cum se face calculul caldurii la apartamente, in functie de ce anume (persoane, suprafata)
    2. cum se face calculul in cazul in care posesorul apartamentului are toate caloriferele blindate si nu este calda decat o teava care trece prin bucatarie si merge la vecinul de sus(aceasta fiind din metal si automat ca degaja caldura).
    3. vreau sa realizez o aplicatie informatica care sa faca toate calculele pt. o asociatie de locatari (in legatura cu intretinerea, caldura etc); ce legi tb sa citesc asfel incat tot ceea ce voi realiza sa fie conform cu legislatia in vigoare
  48. la 09 Apr 2006, 09:54 Cristian a zis cum ca:
    Domnului PEPI,

    1.Problema ,,căldurii la apartamente”, H.G. 1386 / 2003, art.53, al.1, prevede :
    ,,Cheltuielile pentru incălzirea locuintelor / apartamentelor situate in condominii, indiferent de modul de inregistrare a consumului de energie termică si de sursa de agent termic, se repartizează proportional cu suprafata utilă definită in cartea tehnică a cladirii si inscrisă in actul de proprietate...’’

    2.Pentru debransările partiale, suprafata luată in consideratie se determină prin reducerea suprafetei utile initiale proportional cu procentul de reducere a suprafetei echivalent-termice (SET debransat / SET initial).
    Suprafata luată in calcul (S) se determina astfel:
    S = ST x SET actual / SET initial
    ST = suprafata totală a ap.; SET actual = suprafata echivalent termică a caloriferului rămas; SET initial = suprafata echivalent termică a tuturor caloriferelor (inainte de debransare). SET se calculează in functie de tipul de element si numărul elementelor (vezi Normativul furnizorului de agent termic).
    -Dacă toate caloriferele sunt de acelasi tip, S = ST x n / N, unde n este nr. de elemente calorifer ramas si N este nr. de elemente calorifere initial.
    -Suprafata utilă include suprafata incăperilor cu calorifere, holuri, cămară, debara, etc. iar
    in calcul aveti in vedere si o parte din restul suprafetei, stabilită conform procentului de debransare.

    3. Privind ,,aplicatia informatica'', aceasta necesită mai multe comentarii ptr. care vă propun un studiu atent al legislatiei (sau un curs de administrator organizat de primaria orasului) ce are la bază :
    - Legea locuintei nr. 114/ 1996;
    - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/ 1998 pentru modificarea si completarea Legii nr. 114/1996;
    - Legea nr. 145/ 1999 pentru modificarea si completarea Legii nr. 114/1996;
    - Hotararea Guvernului nr. 1275/ 2000 privind aprobarea Normelor metodologice pentru punerea in aplicare a prevederilor Legii locuintei nr. 114/1996;
    - Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, cu modificarile si completarile ulterioare;
    - Hotararea Guvernului nr.54/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr.7/2001 privind impozitul pe venit;
    - Ordonanta nr. 85/2001 privind organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari;
    - Legea nr.234/2002 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr.85/2001 privind organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari;
    - Hotararea Guvernului nr.400/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari;
    - Hotarare nr. 1386 /2003 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari.

    * Personal consider ca debransarea la bloc nu trebuie acceptată (nici partial, nici total), pentru că influentează echilibrul termic si dinamic al retelei, dezavantajând pe cei bransati normal.
    -Proprietarii de bloc, din start au acceptat niste conditii de TRAI IN COMUN, iar cine nu este de acord cu aceste conditii ... se mută sau isi cumpără casă, unde poate instala orice sistem de incalzire doreste, fără să deranjeze pe altii.
    -Libertatea democratiei trebuie sa aivă o limită...
    -Cine se ocupă de această limită? … asta este o altă POVESTE !
  49. la 09 Apr 2006, 13:07 Cristian a zis cum ca:
    Completare :

    Domnului Pepi,
    In caz de debransare TOTALA a apartamentului, aveti in atentie urmatoarele :
    -Adunarea generala poate hotara :
    *ce cota de incalzire trebuie sa plateasca cei debransati, inclusiv pentru ,,n” tevi!
    *cat trebuie sa placteasca in plus la gaze cei debransati (ce nu au contori de gaze).
    -Coloanele de incalzire sunt proprietate comuna si TOTI locatarii participa la repararea lor conform cotei indivize din proprietatea comuna.
    - Un proprietar NU poate refuza repararea sau plata contributiei la partile comune prejudiciind astfel pe ceilalti de buna functionare a instalatiilor.
    - Comitetul Exec. si Administratorul sunt OBLIGATI prin lege sa asigure buna functionare a instalatiilor de incalzire comune, fiindu-le imputabile prejudiciile aduse prin nerezolvarea (nereparare) la timp a defectiunilor aparute.

Closed for comments

Nu ne asumam nici o responsabilitate nici relativ la continutul site-ului si nici asa... in general.
P.S. stam fara chirie in bloc la zitec.

* Petroniu. Paul Petroniu.

proudly powered by satô